Maandag 17 december volgden de leerlingen van het 3e jaar TTO van het College twee workshops waarin language output centraal stond.
Tijdens de workshop Spoken Word hielden de leerlingen zich bezig met poëzie. Het draaide hierbij dus allemaal om de kunst van het dichten. Spoken word is echter meer dan alleen een workshop schrijven. Na het schrijven moesten de leerlingen ook hun geschreven werk voordragen. Bij het schrijven putten de leerlingen uit eigen inspiratie. De workshopleider Luan gaf daarbij de nodige tips en trucs om hun persoonlijke verhaal op een aantrekkelijke wijze op papier te krijgen en ook voor te dragen. Zo werd iets ogenschijnlijks ouderwets en stoffigs opeen heel dynamisch en boeiend om te doen én om naar te luisteren en kijken.
Competenties: Anticiperen, flexibiliteit, creativiteit, durf, (schriftelijke) uitdrukkingsvaardigheid en zelfvertrouwen.
Bij de workshop Songwriting gingen de leerlingen zelf aan de slag met tekst, basis muziektheorie en natuurlijk hun stem om in korte tijd een stukje van een dance-song te schrijven. Simoon de Wit, vocalist en songwriter van diverse dance tracks, begeleidde de leerlingen hierbij. Haar deskundige en creatieve begeleiding zorgden ervoor dat de leerlingen van idee naar de eerste stappen richten een eigen liedje en wellicht een nieuwe hit namen. Naast een leuke beleving, was deze workshop ook erg leerzaam.
Competenties: creativiteit, muzikaliteit, durf, presentatievaardigheid, samenwerking, schrijfvaardigheid en zelfvertrouwen.